Inbrekers mijden wijken met whatsapp-alarm

Om veiligheid en sociale samenhang in de eigen buurt te bevorderen kan er gebruik worden gemaakt van de moderne technologie. De VVD is blij met de actieve rol van de wijkraden in Westervoort die verschillende app's voor buurtbewaking introduceren en bewoners hierover voorlichten. Bij een onderzoek, dat in Tilburg is uitgevoerd, blijkt dat het aantal inbraken en pogingen tot inbraak tot 50% zijn afgenomen in buurten waar deze app's worden gebruikt door de bewoners. De wijkraad Steenderens heeft goede ervaringen met http://veiligebuurt.nl/.De wijkraad Mosterdhof-Struikendoorn-de Weem maakt gebruik van http://lokaalalarmsysteem.nl/(LAS). Door extra bekendheid hieraan te geven hopen wij van harte dat meer mensen van dit systeem gebruik gaan maken. Samen maken we Westervoort veilig. Bij verdachte situaties belt u natuurlijk altijd 112. Ook voor de verbondenheid in onze samenleving kan de app. een positieve invloed hebben. U bent ongerust over een buurtgenoot die al even niet hebt gezien. Als iemand anders zich dan ook zorgen maakt is de drempel lager om samen even rond het huis te lopen om te kijken of alles in orde is.

Welke resultaten mogen we hiervan verwachten?

Afname van het aantal inbraken en een toenemend gevoel van veiligheid. Het is een laagdrempelig manier om verdachte situaties kenbaar te maken of te toetsen bij elkaar. Groei van sociale samenhang in eigen buurt. Samen maken we Westervoort. Doet u mee? De fractie van de VVD helpt u graag als hier behoefte aan is.